Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje

Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu
Sony Pictures
Zobrazit dalších 9 obrázků
Tom Holland loví poklady a je to celkem zábava. Tuctová, ale zábava.

Videohra Ucnahrted se inspirovala Indianou Jonese a Tomb Raiderem a hráči si vždy pochvalovali její filmové kvality v předělových sekvencích. Dobrodružná značka tak vždy působila jako ideální materiál k hollywoodskému zpracování. Přípravy projetu se však z nejrůznějších důvodů vlekly, střídali se herci i představitelé hlavní role. Ujal se až snímek režiséra Rubena Fleischera, kde sledujeme Toma Hollanda v roli mladého Nathana Drakea, který s dobrodružnou kariérou teprve začíná.

Na filmu se pracovalo už od roku 2008! Skoro by se tak mohlo zdát, že po tak dlouhé době musí být výsledný snímek buď naprosto bezchybný anebo totální průšvih. Ale neplatí ani jedno. Uncharted je zkrátka solidní produkt.

Sony Pictures
Mark Wahlberg a Tom Holland ve filmu Uncharted

Tady opravdu o nějakém velkém tvůrčím výronu nejde mluvit. Točí se podle populární předlohy a snímek je pojatý jako standardní dobrodružná akční komedie pro celou rodinu. Rozhodně nedošlo na žádné bizarní experimenty, jako když se do filmové podoby převáděla například hra Assassin's Creed. Zápletka je také naprosto standardní. Dva prastaré krucifixy dovedou lovce pokladů až k legendární hoře zlata. Jeden kříž je třeba ukrást, jindy se luští hádanky ve starých sklepeních, potom je tu honička na tropických ostrovech a nechybí nejrůznější vzájemné podrazy mezi ústředním okruhem postav. Aby to celé mělo nějaký emocionální drajv, je hlavní hrdina sirotek, který všechno to cestování po světě dělá především kvůli ztracenému bratrovi.

Film natočil Ruben Fleischer, spolehlivý rutinér, který si udělal slušné jméno Zombielandem, a pak už točil jednu (více či méně zábavnou) tuctovku za druhou, jako jsou Venom, Gangster Squad nebo Zombieland 2. A Uncharted je tuctovka taky. Fleischer je nicméně profík a rozhodně natočil kompetentní dobrodružství, kdy všechno v zásadě sedí na svém místě.

Sony Pictures
Uncharted

Ústřední postavy se mezi sebou neustále pošťuchují, prastaré katakomby jsou plné nejrůznějších hejblátek a záporáci neváhají pro kus zlata zabít kohokoliv, kdo se připlete do cesty. Akční scény se zřejmě inspirovaly Bondem, Jackiem Chanem a Piráty z Karibiku, takže jim rozhodně nechybí rozmanitost a rozmach. I laik pozná, že je ve filmu celá řada pomrknutí na hráče her, která zároven nepůsobí nijak rušivě a tvůrci rozhodně dbali na to, aby především připravili smysluplný film a herní předlohou se zaobírali až někde ve druhém plánu.

Potíž je v tom, že jakkoliv je všechno řemeslně zvládnuté, tak zároveň hrozně chybí jakýkoliv tvůrčí vklad. Něco originálního, nějaký záblesk specifického úhlu pohledu. Všechno je připravené zkrátka podle tabulek a za půl roku už si nebudu pamatovat, jestli se vlastně Uncharted konečně podařilo zfilmovat, anebo pořád ještě čekáme. Ve filmu nejde (krom peněz) najít naprosto sebemenší důvod pro to, proč by něco takhle otřepaného vlastně v dobách neomezených filmařských možností mělo vznikat.

Sony

Zároveň ale abych nezněl moc kriticky, Uncharted rozhodně ve svojí řemeslnosti baví. Nikde z něj nevyčnívá žádný vyložený průšvih a všechno hodně táhne nahoru ústřední herecká dvojka – Tom Holland jako hlavní hrdina a Mark Wahlberg v roli jeho prolhaného parťáka Sullyho. Jejich charisma se prostě nezapře a dělá ze snímku celkem příjemně strávenou dvouhodinovku. Tak třeba se o ně podaří příště opřít nějaké nápaditější dobrodrůžo.

7/10

Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu Recenze: Uncharted – Kopírování Indiany Jonese pořád funguje | Fandíme filmu