Box Office: Už ani Spielberg nedokáže bez efektů dostat lidi do kina

Box Office: Už ani Spielberg nedokáže bez efektů dostat lidi do kina | Fandíme filmu
Disney
Zobrazit další 1 obrázek
Novinky v kinech paběrkují, lepší dolarový průměr má i obnovená premiéra starého Matrixu.

Měl to být velkolepý souboj muzikálů. Očekávaná filmová adaptace In the Heights a první Spielbergův hudební počin West Side Story. Nakonec se oba filmy předhánějí spíše v tom, kdo přiláká nejméně diváků. A tak po tom, co novináři naříkali nad debutem 11 milionů z kraje roku, které tehdy utržilo In the Heights, Spielbergova druhá filmová adaptace světoznámého muzikálu West Side Story se stěží zmohla na 10 milionů dolarů. Oba filmy jsou osvěžující muzikály s pořádnou dávkou energie, ve kterých hraje výraznou roli hispánský element, takže se novináři těšili, jak bude jejich rivalita ve výsledku win-win situací pro diváky. Nakonec oba filmy pohořely a veskrze pozitivní recenze jsou jim tak k ničemu. Spielbergovo jméno může alespoň nalákat nějaké diváky během svátků a oscarová Akademie by ráda režisérovi přiházela nějaké nominace, studio Disney/Fox by ale raději rádo vidělo dobré tržby a ty s velkým štěstím budou nakonec někde nad 90 miliony. Což je u snímku s rozpočtem 100 milionů velký problém. (Mezinárodně jsou zatím utrženy nuzné 4 miliony).

Ještě hůř ale pochodilo sportovní drama National Champions o boji jednoho sportovce za rovné podmínky ve vysokoškolském americkém fotbale. Distributor STX ho skoro potají nasadil do 1200 kin a utržil 320 000 dolarů, což je jedna z nejhorších tržeb pro široce nasazený film všech dob. Efektivní (rozumějte téměř nulová) marketingová kampaň zřejmě znamená, že distributor chce přilákat pár diváků, zvýšit povědomí o bezesporu kvalitním filmu a potom vydělávat peníze na PVOD nebo prodejem televizních práv. Budiž, i na takový způsob nasazování filmů do kin si budeme muset zvykat. Mimochodem, lepší výsledek na jedno kino měl původní Matrix, který v obnoveném nasazení před čtvrtým pokračováním utržil 215 000 ze 700 kin.

STX
J.K. Simmons v National Champions

Disney tento víkend sice obsadil první dvě příčky žebříčku, ale jestli ve výsledku utržilo více West Side Story nebo animák Encanto je asi jedno. Oba filmy se vyšplhaly jenom na 10 milionů a oba výrazně zaostávají za tržbami, které se od nich očekávaly. Encanto je po 19 dnech promítání na 71,5 milionu, a to je prostě málo, i když je to stále nejúspěšnější animák doma v Americe od Ledového království 2. Hodně do toho zasahuje vánoční premiéra filmu na streamovací platformě Disney+, která asi nechává rodiny spíše čekat doma než se hnát do zimy. Celosvětově zatím snímek utržil 151 milionů. Lépe se daří Krotitelům duchů: Odkazu, kteří jsou po 24 dnech na 111 milionech dolarů s čerstvými 6,5 miliony. Film už překonal Dunu (106 milionů z USA) a nebude mít určitě problém ani s Jungle Cruise (118 milionů) nebo Free Guyem (122 milionů). Pomalu se blíží ke 128 milionům Krotitelek, a to tentokrát studio investovalo jenom polovinu toho, co tehdy. Celosvětově je utrženo 164 milionů.

Klan Gucci bude mít tento víkend nějaké 4 miliony a ačkoli stávajících 41 milionů dolarů z USA nevypadá úplně vábně vůči 75milionovému rozpočtu, pořád jde o jedno z nejúspěšnějších dramat pro dospělé diváky tento rok. V oscarovém klání rozhodně půjde o jeden z těch lépe vydělávajících filmů, zvláště při porovnání tržeb a rozpočtu. Mezinárodně do kasičky přibylo dalších 51 milionů. Jinak zázrak minulého víkendu Christmans With The Chosen, který pojednává o narození Krista z pohledu Josefa a Marie, byl skutečně jen zázrak jednoho víkendu. I to ale stačilo. Tento víkend jenom 1,7 milion, ale celkově za 12 dní promítání solidních 13 mega. To řadí film k takovým kouskům, které běží v kinech delší dobu, třeba King Richard (14 milionů), Poslední souboj (11 milionů) nebo Francouzská depeše (15,5 milionů). 

Zdroj: Forbes

Galerie: 2

Box Office: Už ani Spielberg nedokáže bez efektů dostat lidi do kina | Fandíme filmu Box Office: Už ani Spielberg nedokáže bez efektů dostat lidi do kina | Fandíme filmu
Přidat na Seznam.cz

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2022 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest