Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu?

Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit dalších 26 obrázků
Ready Player One byl knižní i filmový hit. Po slabém přijetí knižní dvojky možná ani filmová budoucnost nebude tak růžová.

Pokračování dobrodružné sci-fi Ready Player One: Hra začíná, jež se odehrávala ve virtuální realitě OASIS, je dle autora knižní předlohy Ernesta Clinea v rané fázi vývoje. Druhá kniha dorazila na pulty knihkupectví loni v listopadu a začíná deset dní po konci prvního dílu, kdy se hlavní hrdina Wade Watts alias Parzival, stal vítězem soutěže, kterou před svým skonem přichystal James Halliday, strůjce OASIS. Parzival kromě bohatství a slávy také získal kontrolu nad celou OASIS a srdce dívky svých snů. V jednom v Hallidayově tajném trezoru však najde ukrytou technologii zvanou Oasis Neural Interface (ONI). Tahle technologie umožní uživatelům užívat si OASIS všemi pěti smysly a dokonce mohou zaznamenat své zážitky, které si poté může prožít někdo jiný. Díky ONI se tak počítačově vytvořený svět může stát mnohem návykovější než kdy dříve.

Knížka Ready Player Two bohužel oproti svému předchůdci sklidila hodně negativní recenze od kritiků a nikterak kladně jej nehodnotí ani samotní čtenáři. Kupříkladu se ozývá, že Wade si svým novým chováním čtenářovy sympatie neutvrdí, ale spíš ztratí a vytýkán je malý prostor věnovaný jeho přátelům. Pro někoho zase kniha přetéká až moc zbytečnou expozicí. Někomu zase vadilo přiklonění k temnějšímu tónu. Popkultury osmdesátek si čtenář užije opět do sytosti, na druhou stranu dle některých schází příběhu srdíčko, jaké nacházeli v prvním dílu. Zdá se, že pro velké množství čtenářů byl Ready Player Two bolestivým zklamáním.

Je odsouzený ke stejnému osudu i filmové pokračování? Záleží, jestli by se mu podařilo vyvarovat se tomu, co bylo předmětem kritiky v knize Ready Player Two. Film Ready Player One: Hra začíná se inspiroval předlohou zčásti, takže proč to neudělat znovu a popřípadě se nepokusit zapracovat tam, kde kniha selhala. Kdo by se mohl ujmout režie se v tuto chvíli neví. Steven Spielberg se nechal slyšet, že první díl patřil mezi trojici nejtěžších filmů, které natočil, takže těžko říct, jestli by si tohle kolečko dal ještě jednou. Uvidíme, kdy se dozvíme něco víc.

Zdroj: Inverse + čtenářské ohlasy na sociálních sítích

Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu Ready Player Two: Knížka má slabé recenze, je i film předurčený k průšvihu? | Fandíme filmu