Kupříkladu známá herečka Tessa Thompson uvedla, že film je nádherný a neotřelým způsobem komentuje hypersexualizaci mladistvých dívek. Thompson ono pojítko mezi kritickými ohlasy a materiálem samotným nechápe.
Disappointed to see how it was positioned in terms of marketing. I understand the response of everybody. But it doesn’t speak to the film I saw. https://t.co/L6kmAcJFU1
— Tessa Thompson (@TessaThompson_x) August 20, 2020
Mnohdy se zdá, že se jedná o klasicky přepjaté ohlasy, které v některých případech nedávají příliš smysl. Těžko brát vážně námitky typu "film dává dětem špatný příklad", když snímek je na Netflixu označen jako 16+, tudíž není určen dětským divákům. Celá kauza vypadá při bližším zkoumání poněkud zbytečně a na mysl se derou myšlenky, že značná část horlivých kritiků Kočičky ani neviděla.
Souběžně s tím, jak je Netflixu vyčítán samotný obsah filmu, je tu ještě problematika jeho marketingu. Netflix dostal za uši už kvůli plakátu (náhledové fotce na Netlixu), na němž jsou jedenáctileté holčičky zachyceny ve vyzývavých tanečních pozicích. Tento plakát působil dojmem, že marketingové oddělení Netflixu buď snímek vůbec nepochopilo (nevidělo), popřípadě že se citlivé drama snaží prodat přes jakousi lacinou senzacechtivost. Plakát odsoudili i zastánci snímku. Sama režisérka v minulosti přiznala, že dokonce s odkazem na "ohavný" plakát (o jehož vzniku nevěděla) obdržela několik výhrůžek smrtí. Netflix posléze plakát upravil a omluvil se režisérce i divácké obci.
Zdroj: MW, SR, Variety, Variety II, Deadline
Foto: Netflix