Box Office: Jen v minimu zemí se chodí do kina, tržby jsou titěrné

Box Office: Jen v minimu zemí se chodí do kina, tržby jsou titěrné | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit další 2 obrázky
Filmové sály mají možná zavřeno, ale filmy se hrát nepřestaly - Hollywood utíká na internet.

Kina po celém světě jsou buď zavřená nebo diváci zůstávají poctivě a správně doma. S kasovními tržbami to tak tento víkend bude ošemetné. Reportování tržeb pozastavil Disney a jakmile majoritní studio nepošle svoje tržby (především kvůli šíleně nízkým číslům, kterými se Disneymu nechce příliš "chlubit"), potom nemůže americká společnost Comscore sestavit TOPku a novináři nemají z čeho brát. V Severní Americe bylo tento víkend otevřeno jenom 233 kin a nejlépe se prý dařilo retro Drive-In kinům, do kterých si zajedete vlastním (uzavřeným) autem. I tak se ale hovoří o plošném propadu okolo 96 procent. Neznamená to ale, že pro vás nemáme několik novinek týkajících se mezinárodního promítání a digitálních distribucí.

Japonsko zatím nezažívá tak silný průběh a opatření koronovirové pandemie, jako třeba některé evropské země a kina v nějaké míře fungují. Tím pádem mohla podle plánů debutovat komiksovka Birds of Prey. Poslední majoritní trh ale poslal Warnerům jenom 2 miliony dolarů, což ukazuje, že ani Japonce Harley nijak extrémně nezajímá. Film alespoň překonal 200 milionů globálně. Finální tržba se v Japonsku zřejmě zastaví mezi 5 - 7 miliony. Pro srovnání, ani Hunger Games ani sága Stmívání nedala z Japonska víc než 7 mega za film. Ghost in the Shell tam utržilo 9 milionů, stejně tak Muž z oceli. Pak tu byly takové výjimky jako Joker s 46 miliony nebo Ledové království se 122 miliony dolary. Tahle komiksovka je rozhodně zklamání, ale není to taková kolosální katastrofa jako Dolittle nebo Volání divočiny. Film na sebe nakoenc vydělá, do digitální distribuce přichází už v úterý. A digitální premiéry si teď pojďme krátce zrekapitulovat.

Velkým tématem tento týden se stal potenciální online debut Wonder Woman 1984. Film se přesouval už párkrát. Původní debut měl být v prosinci minulého roku. Pak se premiéra přesunula na listopad a následně Warneři radši s WW utekli před Hvězdnými válkami a Frozen II na červen tohoto roku. Teď se proslechlo, že vedení Warneru zvažovalo co dál a v rámci diskuse padla i myšlenka, jestli se náhodou s filmem nevydat rovnou do digitální distribuce. Jak už ale víme, tahle alternativa byla okamžitě zavržena. Film zůstává na svém letním premiérovém spotu, pravděpodobně se ale brzo přesune, ideálně na prosinec tohoto roku. Studia teď hodně bojují s termíny a celkově s tím, jak to bude, jakmile pandemie skončí a kina se otevřou. Nikdo asi nechce dvacet zdržených premiér v jeden den, stejně tak ale posouvat všechny filmy až do roku 2021 není kdovíjak finančně efektivní tah. 

Čistě digitální start mají zatím potvrzený Trollové: Světové turné (přesně řečeno, zároveň půjdou i do kin, ale těch otevřených je momentálně minimum). Pokračování relativně úspěšné jedničky docela hrozilo, že ho rodiny přeskočí, protože u podobných spotřebních filmů někdy platí "jednou a dost" a nakonec se to svým způsobem vyplní. Animák zamíří rovnou do karantén. Další filmy, které vyrážejí kvapně na VOD, jsou například animák Frčíme od Pixaru, který se v kinech neohřál ani dva týdny, ale po tragickém startu a propadu minulý víkend ho Disney poslal v pátek do digitální distribuce a brzy zamíří na jeho službu Disney+. Brzký HD release na internetu už potkal Star Wars: Vzestup Skywalkera, který Disney předhodil divákům už minulý pátek. Ledové království 2 je také v digitální distribuci a příští neděli míří na Disney+. Pro zajímavost, tuhle službu má aktuálně polovina amerických domácností s dětmi.

Drama The Way Back s Benem Affleckem nasazují Warneři na internet 24. března. Společně s ním i jejich Birds of Prey, to už jsme zmínili, Bloodshot od Sony a Gentlemani od STX půjdou ve stejný den. I Still Believe pošle online distributor Lionsgate okolo 27. března. Nezdržoval se ani Universal, který nasadil jejich Neviditelného, The Hunt a Emmu do digitální distribuce už v pátek. Plánuje se i dřívější digitální nasazení pro Mizery navždy a Ježka Sonica (31. březen), tyhle filmy ale mají vyděláno z kin docela dost a studia čekají, jestli ještě nebude příležitost v čínských kinech, která by měla obnovit otevírací doby v nadcházejících týdnech.

V Číně se předpokládá otevření prvních kin ke konci tohoto měsíce. Proces ale následně probíhat ve vlnách. Nejprve se bude návštěvnost testovat na klasikách. Warneři nasadí prvního Harryho Pottera, dále se obnoví nasazení nejvýdělečnějších čínských filmů jako Wolf Warrior 2 a The Wandering Earth. Nalákat diváky zpět do kin by prý mohli i Avengers, Interstellar nebo Inception. V průběhu dubna by pak měli dorazit starší americké filmy, které Čína propásla: 1917, Dolittle, Mizerové navždy, Sonic, Jojo Rabbit a další. Pár kin v bezpečnějších provinciích už otevřelo, ale prodeje lístků byly slabé. Kina také přijala tvrdší opatření a nabízejí pouze podíl sedadel v sále, která jsou od sebe bezpečně vzdálená. Uvidíme, jak chystané plány obnoví důvěru diváků v návštěvu projekcí. Zatím to vypadá, že obyvatelé Číny čekají, až se pandemie uklidní globálně, takže ani postupné otevírání obřího kino trhu by v následujících týdnech nemuselo nedělní žebříčky návštěvnosti nijak výrazně posílit.

Zdroje: Forbes, Deadline

Galerie: 3

Box Office: Jen v minimu zemí se chodí do kina, tržby jsou titěrné | Fandíme filmu Box Office: Jen v minimu zemí se chodí do kina, tržby jsou titěrné | Fandíme filmu Box Office: Jen v minimu zemí se chodí do kina, tržby jsou titěrné | Fandíme filmu
Přidat na Seznam.cz

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest