Recenze: Mizerové navždy

Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu
Sony Pictures
Zobrazit dalších 6 obrázků
Mizerové se ještě jednou vrátili, nicméně po dlouhé dvě hodiny nedovedou dát žádný opravdu pádný důvod pro to, proč to vlastně dělali.

A čistě v rámci aktuálního příběhu to také není žádná velká sláva. Mike je takový ten klasický exemplář policajta, co jde tvrdě za svým, nehledě na nadřízené, osobní vztahy, bezpečí civilistů nebo zákony. Kolegy nerespektuje, s Marcusem povětšinou jedná jako s rozhožkou, která se navzdory svým přáním či přesvědčením musí nakonec vždycky podřídit Mikově vůli. Mikovo chování film nijak smysluplně nekonfrontuje, naopak mu vždycky všechno z nějakého důvodu projde. Asi pro Smithovo charisma a klukovský úsměv či co. Tenhle stereotyp už přitom byl v policejních filmech k vidění tolikrát, že jej musíte opravdu pořádně okořenit, pokud nechcete, aby působil v dnešní době už značně vyčpěle. Marcus je potom vykreslený jako tloustoucí medvídek dobrák, který Mika musí neustále tahat z průšvihů, i když při tom svojí nemotorností sám nadělá spoustu karambolů. Film si z něj dělá fackovacího panáka a často je to víc křečovité, než vtipné. Celkově potom komediální stránka funguje a nefunguje tak půl napůl. A humorné situace, které se vydaří, většinou znovu staví na starých osvědčených frcích, nic pamětihodného se ani v tomhle směru nekoná.

Zachraňovat by to samozřejmě celé mohla akce, ta však po většinu času také nenabízí nic moc zásadního. Zvlášť po nedávné premiéře nekoukatelného 6 Underground potěší, že noví režiséři Adil El Arbi a Bilall Fallah točí na rozdíl od soudobého Michaela Baye přehledně. Chybí tomu osobitost, ale aspoň víte, co se na plátně vlastně děje, což je jednoznačně plus. Jedinou skutečně zajímavou akční scénou je až ta finální, která se odehrává v rozsáhlém, několikapatrovém prostoru, kde spolu bojuje několik skupinek protivníků. Mezi těmi kamera plynule proplouvá a my tak můžeme sledovat kontinuální zápas o život napříč celým domem, což je konečně celkem slušná jízda. Jenže jak praví Angličané „too little, too late“.

Celá recenze může vyznívat na první pohled dost nabroušeně, nicméně aby nedošlo k mýlce – Mizerové navždy nejsou vyloženě špatní. Jednotlivé události mají v ráci fikčního světa smysluplnou posloupnost, většina akce je slušná (některá dokonce dobrá), Smith a Lawrence tu a tam dovedou vyždímat něco ze svého starého charisma a čas od času zazní slušný fór. V celku jde ale zkrátka o strašně průměrný film, který v žádném směru nevyčnívá z řady a nikde z něj není cítit vyložená filmařská chuť. Jak od tvůrců, tak od herců. Minulý díl vznikl v roce 2003. Takhle tuctové pokračování by měl být Hollywood schopný vyprodukovat dvě do roka s prstem v nose. Když si dáte pauzu 17 let, tak už je potřeba nějak pořádně ospravedlnit, proč se ke značce vlastně vracíte a ukázat, že dlouhá příprava byla způsobená hledáním nápadu, který prostě nejde nechat ležet ladem, nikoliv čekáním na to, až všichni zúčastnění budou nevyhnutelně potřebovat další tučný šek.

5/10

Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu Recenze: Mizerové navždy | Fandíme filmu