Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení

Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 14 obrázků
Podzim návratů akčních ikon minulosti pokračuje. Po Rambovi hlásí comeback i Terminátor. A co do kvality boduje!

Terminátor, ať se s touhle značkou stane v budoucnu cokoliv, vždy bude pevně spjat s Arniem. Nejinak tomu bude i po Temném osudu, ovšem jsem přesvědčen o tom, že nečekaný vývoj jeho postavy leckoho překvapí. Otázkou zůstává, zda je divák na tenhle vcelku neortodoxní posun ochoten přistoupit. Osobně vnímám úvodní Arnoldovy minuty ve filmu za ty vůbec nejlepší, jelikož překypují nostalgií, humorem a nadhledem. Zároveň se téměř ihned obnoví výjimečná chemie mezi ním a drsňačkou Lindou, což snímek výrazně nakopne směrem k očekávanému akčnímu finále. Miller se nebál dávkovat Arnolda spíše v menších přídělech, ale mohu s čistým svědomím říci, že si to neskutečně dává a pořád baví.

Snímek se logicky pohybuje v klasických žánrových kolejích, které splašený a akcí prošpikovaný úprk našich hrdinů směřují přes "uvědomělé" přípravy až k závěrečné konfrontaci s neporazitelným soupeřem. Zmíněnou přímočarost bych Millerovi vůbec nevyčítal, naopak mám za to, že sérii tenhle návrat k dříve fungující šabloně významně prospěl. I díky tomu dokázal Temný osud funkčně navázat na první dva legendární díly, aniž by je jakkoliv pošlapal nebo znesvětil, přičemž se to povedlo moderním, svěžím a zábavným způsobem. Zdali to bude stačit na záchranu frančízy těžko soudit, spíše nikoliv, nicméně Miller s Cameronem názorně ukázali, že kvalitní tvůrčí tým může vrátit lesk i pořádně vyčpělé značce. Zatím poslední Terminátor by si úspěch zasloužil, leč vyjma spokojeně si pomlaskávajících nostalgických třicátníků by musela do kin dorazit i nová a mladší krev, o čemž vážně pochybuji. Ať tak, či onak, buďme vděční za svižné akční sci-fi, které prvním dvěma dílům bezpochyby nedělá ostudu.

Režisér Tim Miller pod bedlivým dohledem Jamese Camerona oživil a zrestartoval léta uvadající terminátoří svět, když naservíroval filmovým fanouškům přesně to, po čem dlouho volali. Přímočarou, dynamickou a technicky nadprůměrně zvládnutou akční jízdu bez zbytečných časových paradoxů, alternativních realit a dalších nefunkčních kudrlinek, v níž vyjma povedené akce baví i solidně napsané charaktery, šťavnaté a vtipné dialogy a sympatické herecké výkony.

Millerův Temný osud sice nepřináší žádnou revoluci, leč umně kombinuje zavedené vzorce a schémata s technologickými inovacemi a moderním přístupem k látce, což bohatě stačí. Za mě velká spokojenost, tudíž upalujte do kina a podpořte Arnolda a Lindu. Pravděpodobně je vidíte v těchto rolích na velkém plátně naposledy.

8/10
Tento film ještě nebyl čtenáři hodnocen

Terminátor: Temný osud

01.11.2019 | USA
Akční, Sci-Fi

Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu Recenze: Terminátor: Temný osud aneb jedno z nejpříjemnějších letošních překvapení | Fandíme filmu