Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání

Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu
Zobrazit další 4 obrázky
Will Smith se pokouší zabít Willa Smithe. Digitální omlazování opět řádí a oscarový režisér Ang Lee daleko víc řeší technické hračky než základy dobrého vypravěčství.

Leeovu snímku příliš nepomáhá ani herecké obsazení. Will Smith si svou dvojroli nijak zvlášť neužívá a místy trapně přehrává. To samé platí i pro Mary Elizabeth Winstead, která rovněž působí po většinu času velmi toporně a nějaké to milostné jiskření mezi ní a Smithem jsem téhle dvojici prostě nevěřil. Benedict Wong se podobně jako v Avengers na plátně moc neohřeje a jeho přítomnost slouží víceméně jen k tomu, aby utrousil pár vtipů. Největším zklamáním je pak matný a nezúčastněný výkon Clivea Owena. Jindy charismatický Angličan tady hraje, jako kdyby jej na natáčení dovlekli za trest.

Jediné, co se skutečně povedlo je vizuální stránka. „Omlazený“ Will Smith působí nesmírně autenticky a vůbec není poznat, že tenhle dvacetiletý výrostek je v reálu digitálně upravený padesátník. Podobně dokonalou proměnu jsem snad ještě nikdy na plátně neviděl. Kameraman se blýskne několika nádhernými záběry na ulice Budapešti či kolumbijské Cartageny. Vcelku zdařilé jsou i četné honičky a přestřelky, třebaže ty na rozdíl od ústředního hrdiny uměle vypadají a více než film připomínají počítačovou hru, kdy bojující postavičky jsou nadpřirozeně mrštné a odolné. Pokud vám daný typ akce sedí, budete určitě nadšeni, příznivce akčních snímků ze staré školy, v nichž stříká krev proudem a lámou se končetiny, ale nejspíš tyhle virtuální orgie nenadchnou.

Co dodat závěrem? Jsem z Blížence dost rozpačitý a bohužel se domnívám, že až na fanatické fanynky Willa Smithe, toužící naposledy vidět svůj idol v mladší verzi, ve výsledku neuspokojí nikoho. Na novodobé sci-fi drama tu není žádný tvůrčí přesah a příběh je až příliš naivní a primitivní. Pro nostalgické milovníky osmdesátkových béček typu Komando bude zase moc moderní a přeefektovaný, zejména co se týká akčních pasáží. Přihlédneme-li navíc k faktu, že za kamerou stál zkušený a oceňovaný režisér se spoustou neméně talentovaných a respektovaných spolupracovníků, musím jít s celkovým hodnocením hodně dolů.

Nevyužitý potenciál a patrně nejslabší dílo, jinak uznávaného režiséra Anga Leeho. Tak by se dal stručně vystihnout Blíženec. Hloupý a kýčovitý scénář, který působí jako kdyby jej někdo splácal na koleně za dvě hodiny, apatické výkony herců a ani ty slibované dechberoucí akční scény nejsou žádný zázrak. Za pozornost stojí jen vynikající práce počítačových trikařů. Pokud si toužíte připomenout, jak vypadal Will Smith v počátcích své hvězdné kariéry, klidně se na jeho nejnovější film podívejte. Všichni ostatní budou nejspíš výsledkem zklamáni.

PS: Snímek jsem viděl na běžné projekci. Pokud někdo z vás měl možnost vidět Blížence ve vyšší snímkové frekvenci, v níž je v některých kinech nabízený, dejte v komentářích vědět, jaký dojem ve vás tenhle způsob prezentace zanechal.

4/10

The Irishman

USA, Mexiko
Krimi, Drama, Životopisný

Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu Recenze: Blíženec, aneb mnohamilionové triky stupidní scénář nezachrání | Fandíme filmu