Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář

Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 17 obrázků
Moc jsme si přáli, aby se Rambova rozlučka povedla, leč úplně to nedopadlo.

Po přesunu do Mexika se pak rozjíždí pátračka naprosto postrádající logiku, navíc zobrazující našeho hrdinu v neesonovském stylu, k němuž ale absolutně nemá vlohy. Ta naivita, s níž jde zrovna Rambo poprvé pořešit záchranu milované skoro-dcery, je takřka směšná. Jediným kladem téhle pasáže je extrémně brutální scéna, kdy Rambo doslova vykostí jednoho z padouchů, přičemž diváka hned napadne, že se konečně dostavil starý známý, ale to už začíná být trošku pozdě. Posléze se vše pomalu táhne v předem vyjetých kolejích "únos - pomsta", bez jakékoliv přidané hodnoty, překvapení nebo koulervoucí scény.

Tohle schéma nejenže je neskutečně ohrané, ale v případě posledního Ramba prostě nefunguje. Finální masakr pak ilustruje onu nesourodost celého filmu, kdy posledních třicet minut jakoby úplně nesedělo k první hodince a něco. Najednou se klidný krok mění ve zběsilý sprint sestavený z koláží a zkratek. Závěrečná řež bezesporu představuje nejpamětihodnější část z celého filmu. Stallone dál pokračuje v zobrazování extrémní brutality ze čtyřky, ač v arizonských tunelech nepůsobí vybíjení nepřátel tak hutně a věrohodně jako v barmské džungli. Tam to bylo autentické válečné peklo, které Johna vždy definovalo, tohle z hlediska charakteru vypadá spíše jako kombinace Sám doma a Saw. A takový feeling mít Rambo přece nemá.

Zamrzí to o to víc, když si člověk uvědomí, jak umně se dokázal Stallone postarat o Rockyho, kde jak v šestce, tak v Creedovi nenechal postavu ztratit tvář. Rambo ji v Poslední krvi ztrácí od začátku do konce, ač se Stallone vší silou snaží o opak. Ostatně právě jeho charisma drží film po celou dobu stopáže nad vodou. Není pak od věci zamyslet se nad tím, zda v tomto případě nedržíte pěsti spíše stárnoucí akční legendě než vietnamskému veteránovi. Ten dle mého soudu zůstal někde v Barmě.

John Rambo si užívá zaslouženého odpočinku na rodné farmě, ale zlu a krutosti prostě nemá ani v pokročilém věku šanci uniknout. Bohužel, hledání záminky pro rozpoutání dalšího pekla trvá zoufale dlouho a navíc se skládá z těch nejohranějších kliše, která si lze představit. Sylvester Stallone sice pořád má charismatu na rozdávání a v určitých pasážích lze zahlédnout stín legendárního vietnamského veterána, ovšem celkově onen předlouhý a vlažný klid před bouří nestojí za závěrečnou krvavou lázeň. Není to úplný průšvih, avšak rozlučku si Rambo zasloužil o poznání důstojnější.

P.S.: Závěrečné titulky s povedenou vzpomínkovou koláží se moc povedly.

5/10

Rambo: První krev

22.10.1982 | USA
Akční, Dobrodružný, Thriller, Válečný

Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu Recenze: Rambo: Poslední krev - Vietnamský veterán se loučí a ztrácí při tom tvář | Fandíme filmu