Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty

Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 13 obrázků
Jak dopadlo očekávané vesmírné dobrodružství Brada Pitta?

Nejnovější Pittův snímek tak představuje kombinaci psychologické dramatu a epického vesmírného dobrodružství, v níž hraje prim sonda do nalomené mysli jednoho člověka a až druhé housle putování ke vzdáleným hvězdám, přestřelky na Měsíci připomínající Divoký západ či trošku za vlasy přitažené průlety Neptunovým prstencem. Nutno podotknout, že vizuální stránka filmu je úchvatná a občas až dech beroucí. Ostatně za kameru se postavil Hoyte Van Hoytema, jenž v peckách jako Interstellar nebo Dunkerk ukázal, že talentu má doslova na rozdávání, a že se solidním scénářem dokáže vytvořit přenádherné scény. Ačkoliv Pitt válí, největší devízou Grayova opusu je právě kamera a obecně vizuální stránka, díky níž se cítíte naplno ponoření do příběhu.

Zásadní otázkou tedy zůstává, zda divák přistoupí na ono balancování mezi neúprosným důrazem na hlavního hrdinu, tedy rovinou psychologickou/osobní, a dobrodružnou vesmírnou výplní, učarující spíše vizuálním zpracováním než opulentností akčních scén. Pakliže přistoupíte na to, že Ad Astra není krystalicky čistý a ve zběsilém tempu chvátající sci-fi blockbuster, jenž by do vás cpal jednu akční scénu za druhou, ale chytře natočený, trošku staromilský, vcelku pomalý vesmírný epos o vztahu otce a syna, mnohdy otrocky sledující mentální rozpoložení hlavního hrdiny, pak nelze než Grayův nejnovější film doporučit. Rovněž, obzvláště po závěrečné pointě, může být zarážející, že po projekci se z hlediska otázek nadnesených v samotném filmu dost možná nebudete mít o čem bavit. Na vině bude dle mého soudu zbytečná doslovnost, jež divákovi ubírá možnost vlastní interpretace viděného.

Suma sumárum, James Gray natočil solidní a řemeslně nadstandardní vesmírnou sci-fi s přísným důrazem na hlavní postavu, která při dvouhodinové stopáži nenudí, vizuálně uchvacuje a herecky baví. Nečekejte však nic převratného a připravte se, že tempo bude relativně pomalé a víc než na efektní výbuchy se zde hraje na intenzivní emoce. Objevné poselství, jež by vás stimulovalo k přemýšlení a celonočním diskuzím, též není součástí balení.

7/10

Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu Recenze: Ad Astra: Brad Pitt si zoufá uprostřed vesmírné nicoty | Fandíme filmu