Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální

Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu
Bioscop
Zobrazit dalších 30 obrázků
Bití, pálení zvířat, znásilňování, incesty i další zvěrstva jsou na denním pořádku v překrásně natočeném příběhu o tom, jak nezbytné jsou láska a lidskost.

Podle většiny dosavadních recenzí se přístup vyplatil, ale rozhodně to nebylo bez obětí. Prakticky všechny recenze se shodují na tom, že je Nabarvené ptáče vizuálně nádherné, ať už z hlediska kamery nebo scénografie. Stejně tak jsou chválené herecké výkony, a to jak mladého Petra Kotlára v ústřední roli, tak mezinárodních osobností v čele s Udem Kierem, Stellanem Skarsgårdem, Harveym Keitelem, Julianem Sandsem či Barrym Pepperem . A značná část prvotních recenzí také hovoří o tom, že film opravdu zanechá silný dojem, otřese vámi a opravdu dokáže důležitost lidskosti vštípit.

Už se ale objevily i názory, že Nabarvené ptáče je onanistické zobrazování hnusu, které nedokáže ospravedlnit samo sebe. Film je nesmírně odtažitý, takže si nikdy nedokážete vytvořit s trpícím chlapcem žádné pouto, závěr nedává žádnou velkou naději na lepší zítřky a neutuchající zobrazování hrůz vás tak otupí, že jde polemizovat o tom, zda po skončení vůbec budete nějaké empatie schopni. Takhle silné odmítnutí je zatím v menšině, nicméně i chválící kritici někdy zmiňují, že film za žádnou cenu nikdy nechtějí vidět znova.

A prakticky žádná recenze si neodpustí zmínit, že řada kritiků brzy zjistila, že nechce film vidět ani jednou a houfně opouštěli sál. Ty nejbrutálnější akty jsou milosrdně rozostřené nebo se odehrávají mimo zorné pole kamery, přesto je však snímek opravdu hodně surový, plný sadistických výjevů násilí, perverzní sexuality a dekadence všeho druhu. Film začíná upálením psa zaživa. To zmizela první velká vlna diváků. Další velký exodus vyvolalo detailní vydloubnutí oka, které sežere kočka či krvavý útok na vesnickou nymfomanku ztvárněnou Jitkou Čvančarovou. Zvláštní atmosféru měl pak úprk diváků, který nastal v momentě, kdy také na plátně utíkají lidé před brutálním nájezdem kozáků. V závěru podle některých svědectví v sále zůstala asi jen polovina diváků, kteří však odměnili filmaře potleskem (zprávy o jeho intenzitě se rozcházejí).

Jestli je Nabarvené ptáče filmem, na který máte žaludek vy osobně, to si musíte rozhodnou sami, stále však platí, že je nesmírně dobře, že u nás vznikl mezinárodní projekt se silnou autorskou vizí, o kterém se mluví i v zahraničí.

Zdroje: Rotten Tomatoes, LetterBoxed, ČTK

Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu Nabarvené ptáče rozděluje: Pochvalné recenze ale i odchody diváků ze sálu. Film je brutální | Fandíme filmu