Recenze: Hold the Dark

Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 5 obrázků
Internetová televize Netflix se tentokrát vytasila s pochmurným thrillerem z nelítostných aljašských hor a s hvězdou Westworldu v hlavní roli.

Šťastnou ruku měl Jeremy též při volbě hereckého obsazení. Jeffrey Wright, jenž se v posledních letech zviditelnil hlavně díky seriálu Westworld, si po dlouhé době zahrál výraznou titulní roli a coby stárnoucí přemýšlivý samotář působí velice přirozeně. Švéd Alexander Skarsgård si po sci-fi Mute letos střihnul další mlčenlivou postavu, která přestože páchá hrozné věci, stále je divákovi nějakým zvláštním způsobem sympatická. Své si odehrál i James Badge Dale v úloze statečného venkovského šerifa. Riley Keough se sice na obrazovce dlouho neohřeje, leč ani jejímu výkonu není vesměs co vytknout.

Nepředvídatelný scénář nachystá divákovi nejedno překvapení. Snad jediný, zato podstatný zápor bych viděl v nedotaženém a na můj vkus až příliš otevřeném rozuzlení, které v publiku zanechá více otázek než odpovědí. Skoro to vypadá, jako když se pan scenárista do svého spletitého vyprávění zamotal natolik, až nemohl přijít na to, jak příběhové klubko rozplést. Určitě je to však snímek, co vás donutí přemýšlet a jen tak ho ze své hlavy nevypudíte.

Hold the Dark je chladný, odvážný a nervy drásající film se slušnou hereckou sestavou, který si nebere žádné servítky. Není tu nouze o hutnou, strašidelnou atmosféru ani surové násilné scény. Plusem je i v celku originální a na strhující zvraty bohatý scénář. Nebýt poněkud nedomyšleného finále, nebál bych se Saulnierův počin označit za jedno z největších překvapení letošního roku.

8/10

Green Room

25.09.2015 | USA
Krimi, Thriller, Horor

Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu Recenze: Hold the Dark | Fandíme filmu