Recenze: Bez kalhot

Recenze: Bez kalhot | Fandíme filmu
"Osmdesátková" komedie o bandě striptérů v režii Stevena Soderberga. Ideální letní kino-program nejen pro dámy.

Steven Soderberg je nezastavitelný. Letos už do kin exportoval špiónskou akci Zkrat, a aby se pořád nejelo na vážnou notu, rozhodl se natočit něco odlehčenějšího, ještě levnějšího a poněkud obnaženějšího. Kdo četl článek kolegy Brousitche o vzniku filmu Magic Mike (u nás uváděného jako „Bez kalhot“) ví, že se na něm stejnou měrou jako režisér podílela i hlavní herecká hvězda – Channing Tatum.

Ten si ve svém (skoro)životopise každý večer vydělává coby striptér s přezdívkou Magic Mike. Jako vedlejšák ke svému ochodu s nábytkem, tesařině a stěhování. Jednoho dne se na stavbě seznámí s devatenáctiletým mladíkem bez jasnější vize budoucnosti, Adamem (Alex Pettyfer). Při dalším náhodném setkání ho zatáhne do klubu, který vede ex-striptér Dallas (Matthew McConaughey) a než se Adam stačí vzpamatovat, tančí na podiu pro padesátku rozvášněných divaček. Vše se najednou stává jedním nekončícím mejdanem plným nezávazného sexu, alkoholu a lehkých drog. Zatímco Adam tomuto životu propadá, tak Mike by z něj naopak rád s elegancí vybruslil a věnoval se vysněnému podniku s desingovým nábytkem. A ve svém rozhodnutí se utvrzuje ve chvíli, kdy se seznámí s nepřístupnou Adamovou sestrou (Cody Horn).

Herci si užívali

Tatum nikdy nezapíral, že mezi výčtem jeho zaměstnání byla i profese striptéra a při tom jak se přirozeně kroutí na podiu, vám nedělá problém věřit tomu, že je Magic Mike opravdu jeho částečnou biografií. Přesto zůstává docela sympatickým chlapíkem bez toho, aby trpěl nadbytkem ega. Alex Pettyfer oproti ostatním působí mírně nepřítomným dojmem a tak vás nebude ani tak moc zajímat. Velmi zábavný je naopak Matthew McConaughey, který mi připomínal Woodyho Harelsona ve Formanově Lid versus Larry Flynt a svoji roli Dallase si náležitě užíval.

Steven Soderberg tentokrát představuje komediální, vyloženě osmdesátkovou oddychovku. Scénář je plný klišé, ale nevadí to. Postavy i herci zkrátka baví a vše má to správné načasování, včetně nenápadně dávkované romantiky i poněkud šílených tanečních čísel. Po většinu filmu se zkrátka budete přiblble usmívat a popřípadě fandit bandě striptérů při jejich vystoupeních. Pánové by se vůbec neměli bát vypravit se svými drahými polovičkami, protože bez ohledu na téma tahle komedie působí unisexovým dojmem.

Verdikt:

Channing Tatum, Alex Pettyfer a Matthew McCounaghey se svlékají v nové komedii Stevena Soderberga. Je to praštěné, má to nádech osmdesátých let a je to proklatě zábavné jak pro dámské, tak pro pánské publikum. Pokud si letos v létě mezi všemi komiksovými a akčními spektákly chcete odpočinout u oddychové komedie, je Bez kalhot jasnou volbou.

8/10