Komentáře 26

.Banán | Fandíme filmu
.Banán | 2017-12-10 13:59:29 | 0 0
Jo a ještě jeden příklad za všechny - Warcraft. Ve hře přepálená stylizace funguje, ale ve filmu to působilo na spoustu lidí rušivě..... nebo kostým Psylocke v Apocalypse. Přece jen ten zářez byl trochu nedůstojný.
Smash! | Fandíme filmu
Smash! | 2017-12-10 12:54:36 | 0 0
ukulelembo - Co se herních adaptací, předloh týče. Plně s vámi souhlasím.
.Banán | Fandíme filmu
.Banán | 2017-12-10 10:19:52 | 0 0
Při vší úctě. Je jedno jestli jde o adaptaci nebo inspiraci. Režisér stejně musí mít vášeň a zápal pro věc, jinak to stojí za vyliž prdel. A nemáš úplně pravdu. Ne všechny prvky, které fungují v manze, video hrách, knize nebo komixu zákonitě musí fungovat ve filmu. Někdy bývá lepší volná inspirace než doslovné citování předlohy a naopak někdy bývá lepší citovat předlohu. Nejde to jednoduše bagatelizovat. Alfa omega prostě je jak moc se pro věc autor/tvůrčí tým filmu nadchne.
Rudmen | Fandíme filmu
Rudmen | 2017-12-10 08:31:00 | 0 0
ukulelembo: "celorodinnou zábavu?" to doufám přeháníš :-).
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2017-12-10 00:56:00 | 0 0
.Banán: Já prostě nemám rád, když lidi ten termín takhle špatně používají. Zakrývá to totiž ten holý fakt, že v Hollywoodu se ve skutečnosti vlastně ani moc opravdových adaptací netočí. Vždy se totiž především používá jen typický "vykrádačkový" postup: "Vezmeme si pár zajímavých prvků z originálu, několik postav pojmenujeme stejně a dáme tomu stejný název, ale napaříme to všechno na nějaký levný scénář od druhořadého scénáristy, který bysme jinak neprodali. Co na tom, že to s předlohou vlastně nic společného nemá a mnohdy jí i totálně pošlapává. Hlavně že máme další rutiní celorodinou zábavu, která by díky své úspěšně předloze mohla nakoupnou další franšízu."
Sorry, ale takhle se adaptace prostě nedělá. A výmluvy typu "ta předloha by jinak zadaptovat nešla", nebo "kdyby to bylo doslovnější působil by výsledek hloupě" si nechte. To říkají jen lidé, kteří buď nemají k dané předloze vztah, nebo jim chybí vizionářská fantazie. V horším případě obojí najednou.
Tohle všechno je ostatně i hlavním důvodem, proč pořád nemáme kvalitní herní adaptace, nebo proč všechny dosavadní manga adaptace stály za starou belu. Nic z toho totiž opravdovou adaptací nikdy nebylo. Jen nám jsou do chřánu rvány levné vykrádačky které se akorát honosí jménem úspěšných předloh a do titulků si vrazí "based on". Lidi si prostě musí konečně uvědomit, co termín "adaptace" skutečně znamená a dát svou vědomost producentům jasně najevo, aby jim konečně došlo, že se nenecháme pořád opíjet levnými rohlíky, které se jen tváří jako naše oblíbené buchty.
.Banán | Fandíme filmu
.Banán | 2017-12-10 00:19:25 | 0 0
Ve válce slovíček jsi mě udolal! ^^
Dobrá vyhrál jsi! Jde o inspiraci ne o adaptaci :)
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2017-12-09 21:10:52 | 0 0
Gates: Manga je japonský typ komiksu. Většinou černobílý a čte se z prava do leva.
.Banán: Adaptace jako taková je převod jendnoho média do druhého. Což v tomhle případě prostě neplatí. Tady je to na nejvíš inspirace. Jak film samotný uvádí "Based on", ale když řekneš adaptace, tak si prostě představím film, který s mírnými obměnami (většinou vzniklých jen kvůli převodu z média na médium) na plátno přesně převádí původní zážitek knihy, nebo jiné předlohy. Třeba u Pána Prstenů si troufám tvrdit, že jde skutečně o adaptaci. Ale Na hraně zítřka je prostě jen licencovaná "vykrádačka". Sice dobrá "vykrádačka", ale jinak nic víc. Je to poznat třeba i na podstatně rozdílném tónu vyprávění. Na hraně zítřka mělo hodně odlehčený zábavný ladění, naproti tomu All You Need is Kill je mnohem serióznější a vážnější záležitost a i samotná výměna hlavního hrdiny z mladičkého Kenjiho na dospělého Cruize posunula vyprávění úplně jinam.
Carnage | Fandíme filmu
Carnage | 2017-12-09 14:23:29 | 0 0
Docela se mi to líbí, o kvalitách filmu se mluvit zatim vůbec nedá ale s očima zas takovej problem nemam spíš mi celkově ta Alita přijde jako CGI pěst na oko a jako takovej cinematic z videohry.
.Banán | Fandíme filmu
.Banán | 2017-12-09 12:23:59 | 0 0
Ano, Na hraně zítřka si vzalo jen pár aspektů z předlohy, ale pořád z ní vychází, takže o adaptaci jde.
Danielo, podle tvojí logiky řetízku je naprosto všechno zbytečný :D... takže i tvoje existence je naprosto zbytečná. Narodíš se, jíš, spíš, sereš a umřeš. Zkus si přečíst nějaký knihy z existencionalismu, možná tě to osloví :D.
Gates | Fandíme filmu
Gates | 2017-12-09 09:07:02 | 0 0
Sice mi Manga nic neříká, leda tak mango jako ovoce. Ale tohle vypadá zajímavě.
Fimi. | Fandíme filmu
Fimi. | 2017-12-09 05:33:27 | 0 0
Daniel Nene, to je dle komiksu Y Last man, mimochodem Dc
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2017-12-09 05:33:09 | 0 0
Fimi: Film možná dopadl dobře, ale adaptací ho prostě nazvat nemůžeš, protože kromě pár nápadů a jmen asi dvou postav s předlohou nic společného nemá. Je to prostě film, co se novelou jen inspiroval. Komiks o kterém mluvíš je pouze manga adaptace od kreslíře Death Notu. Ta na rozdíl od filmu novelu skutečně adaptuje a to poměrně věrně. V originále vyšla ve dvou svazcích. U nás ale Creew zkompletovala oba svazky do jednoho omnibusu. Takže další díl očekáváš zbytečně. To byl celý příběh.
Danielo5 | Fandíme filmu
Danielo5 | 2017-12-09 00:06:19 | 0 0
Jinak Fimi dobrá profilovka, to je Schumacher dva měsíce posmrti?
Danielo5 | Fandíme filmu
Danielo5 | 2017-12-08 23:59:40 | 0 0
Hmmm stylový prvek, no to je zaujímavej názor, leč z hlediska anime postáv je v tom daleko více než co tvrdíte pane Smashi a zrovna stylový prvek je to poslední co by mě napadlo, něco jako nosit kolem krku řetízek, sice hezké a stylové ale nevidím v tom žádnou jinou funkci, jen tu, že to pak musíte před spaním sundat aby vás to neškrábalo na krku.
Smash! | Fandíme filmu
Smash! | 2017-12-08 23:40:01 | 0 0
Tohle bude absolutní pecka. A ani se nedivím, kdyz zde ve spojitosti vidím Cameronovo jméno, no jo. Jen ješte o trochu zdokonalit efekty. Predevším na ocích té dívky je opravdu videt slabší rezerva, ale to tvúrci urcite ješte dopilují, tak to proste bývá. Z filmové verze Ghost in the Shell jsem byl hluboce znechucen, tohle mi naopak svým designem pripomíná Deus EX, opravdu se teším. Líbí se mi, ze tyto oci vlastne poprvé uvidíme v hrané verzi, samozrejme ze v kreslené verzi jde vzdy o stylový prvek. . a práve proto si nesmírne cením tohoto faktu. Plus zeny s velkýma ocima me vzdy pritahovali, takze je to dá se ríct v kapse.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest