Recenze: Velká čínská zeď

Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 7 obrázků
Průšvih roku hned v prvních lednových dnech?

Z tohohle projektu smrděla touha vydělat peníze už od začátku. Nemastné neslané trailery taky uchvátily málokoho a papírové předpoklady nebyly kdovíjaké. Bombastická čínská produkce obsadila na režijní stoličku místního řemeslníka Yimou Zhanga, který má za sebou Klan létajících dýk či Hrdinu. To je ovšem už taky víc než dekádu zpátky. K tomu přimíchat americkou hvězdu, která dá filmu tvář i pro zbytek světa. Kde by se mohla stát chyba, že? Překvapivě vlastně všude.

Začít můžeme už příběhem, který je hloupý i pro zaryté milovníky naivních fantasy, natož pro běžného diváka. Spousta chyb a nevysvětlitelného řešení situací provází příběh o Velké čínské zdi, která chrání lidskou civilizaci před mimozemskými potvorami, které každých pár desítek let vezmou Zeď útokem, a pokud je čínská armáda nezastaví, zpustoší celý svět. Do toho se připletou žoldáci v podání Matta Damona a Pedra Pascala a velitelka vojsk Tian Jing (krásná čínská hvězdička, ale to vás asi nepřekvapí), která se snaží náporu zběsilé hordy ubránit. Okolo se ještě motá tajemný Willem Dafoe, a přestože to dohromady může znít zmateně, je to spíš dětsky jednoduché. A nezáživné.

První hodinu se totiž téměř nic nestane, jen jedna nepodstatná bitva, utopená v digitálních tricích a rádoby cool zpomalovačkách. A nesmyslné řeči vás taky vzhůru udrží jen těžko. Skutečně je problém neusnout, protože tahle nepěkně vypadající fantasy dlouho nic nenabízí. S blížícím se koncem se akce trochu rozjede a dá zapomenout na předchozí hodinu a půl vkládání sirek mezi oční víčka, přesto už dojem nenapraví.

Tady se skutečně jelo na půl plynu a snaha vytěžit z mytologie, hereckého ansámblu či schopného režiséra něco smysluplného byla očividně minimální. Nakonec ani ta akce není kvůli nízkému ratingu nijak krvavá a zábavná, nýbrž naopak velmi uhlazená a sterilní. Až uvidíte čínské vojáky v různobarevných brněních, kde není o růžovou nouze, a která se téměř nikdy neušpiní, nebudete s takovou armádou moci soucítit v jejích bitevních strastech. Nulová kreativita pak provází všechny složky filmu a když už se vyskytnou nějaké zajímavé nápady, budete si ťukat na čelo, jelikož jsou pro řešení situace úplně zbytečné. Tahle ambiciózní fantasy se krutě nepovedla a nakonec není zajímavá pro nikoho vyjma Číňanů, kteří dostali film o svém divu světa. Ten by si ale zasloužil něco mnohem lepšího.

Trochu ošklivá a strašlivě hloupá fantasy, která nedokáže zaujmout v podstatě vůbec ničím. Snaha vydělat prašule a zavděčit se východnímu trhu zastínila všechno ostatní a na tuhle zbytečnost se hodně rychle zapomene.

3/10

Velká čínská zeď

17.02.2017 | USA, Kanada, Hong Kong, Čína, Austrálie
Akční, Dobrodružný, Fantasy, Thriller, Mysteriózní

Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu Recenze: Velká čínská zeď | Fandíme filmu