Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené

Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené | Fandíme filmu
Zobrazit další 3 obrázky
Sci-fi Arrival vypadá hodně slibně a první recenze to jen potvrzují. Podívejte se na nejnovější klipy.

Snímek Příchozí (Arrival) vypadá v trailerech jako hodně atmosferická science-ficition a dokonce jsme jej vybrali mezi pětici nejočekávanějších velkofilmů letošního podzimu. Snímek byl čerstvě uveden na festivalu v Benátkách a první recenze jsou vesměs nadšené. Prozatímní skóre na agregátoru recenzí Rotten Tomatoes je 8/10, přičemž 100% recenzí je kladných. I když je pravda, že vzorek prozatím čítá jen deset 12 recenzí. Co obecně můžeme od filmu čekat?

Jde o tvrdou science-fiction. Tohle není žádný akční film s mimozemšťany, ale velkolepá zahloubaná alegorie. Arrival dokáže audiovizuálně strhnout, ale místo obřích explozí a přestřelek si postačí jednoduše s nápaditým designem působivou kamerou a hudbou. Scény, ve kterých hrdinové poznávají mimozemšťany jsou napínavé a lehce mrazivé. Chválený je herecký výkon Amy Adams, snímek má údajně schopnost překvapit a na složité otázky o lidské podstatě nabízí odpovědi. To co je v úvodu před diváky předloženo, to film také nějakým způsobem přivede k uspokojivému závěru a jednotlivé dějové linky nevycházejí na prázdno.

Vyprávění prý také velice chytře pracuje s nelineární strukturou. Pokud se objevují výtky, tak můžeme zaznamenat názor, že je film možná až příliš emocionálně chladný, a když se v závěru pokusí na emocích přitlačit, nepůsobí to přirozeně. Na jiné recenzenty naopak působí střídmá emocionální stránka dobře, snímek podle nich netlačí nijak melodramaticky na pilu a o to jsou emoce přijatelnější. Nejpřísnější recenzi vydal prozatím Timeout London, ve které kritik s ostatními kolegy příliš nesouhlasí v tom, že by byl snímek skutečně o tolik chytřejší než běžné hollywoodské sci-fi spektákly. Údajně máme čekat jakousi směs menšího, zadumaného filmu, s klasickým blockbusterem plným efektů, který hlubší myšlenky používá jen jako takovou zajímavou kulisu bez bližšího prozkoumání.

Jak už bylo řečeno, recenzí je zatím jen pár, nicméně se zdá, že opatrnost je asi stále pořád na místě a neměli bychom čekat dokonalý milník kinematografie, ale snad můžeme celkem bez obav doufat, že na nás čeká minimálně hodně ambiciózní film a zajímavý zážitek. Na závěr přikládáme dva nejnovější klipy.

Když vesmírné lodě začnou přistávat na různá místa všude ve světě, je sestaven elitní tým v čele s lingvistkou Louisou Banks, aby s cizími návštěvníky navázala kontakt. Začíná závod s časem, protože lidstvo se ocitá na pokraji globální války a aby doktorka Banks získala odpovědi na to, co mimozemšťané přesně chtějí, bude muset riskovat nejen vlastní život, ale možná i život celé lidské rasy.

V hlavní ženské roli se objeví Amy Adams, doplňovat ji většinou budou Jeremy Renner a Forest Whitaker. Režíruje Denise Villeneuve. Datum české i slovenské premiéry je stanoveno na 10.11.

Příchozí

02.09.2016 | USA, Kanada
Sci-Fi, Drama, Thriller, Mysteriózní

Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené | Fandíme filmu Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené | Fandíme filmu Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené | Fandíme filmu Příchozí: První recenze jsou vesměs nadšené | Fandíme filmu