Recenze: Buchty a klobásy

Recenze: Buchty a klobásy | Fandíme filmu
Sony Pictures
Jeden z nejbizarnějších a nejsprostších animáků všech dob. Potřebujete vědět víc?

Buchty a klobásy pocházejí z tvůrčí dílny kolem Setha Rogena a Evana Goldberga. Tahle jména vám určitě říkají hodně, protože hlavně Superbad i skvělou kampaní podpořené Interview se trefily do černého. Tentokrát si pánové zkusili sféru animovaného filmu a díky povedeným trailerům byla natěšenost jejich fandů velká. A oprávněně.

Původní dvojsmyslný název Sausage Party se povedlo do češtiny přeložit ve stejném duchu a tím výčet fungujících hříček pouze začíná. Zapomeňte na děti, tohle je drsná a nekompromisní sprosťárna, u které bude i řada dospělých pohoršeně mhouřit oči. Zápletka se točí kolem potravin v jednom supermarketu, které se těší na to, až budou koupeny. Pak je totiž u lidí údajně čeká ráj a na diváka pomrkávají první nekompromisní narážky na náboženství.

A v tomhle trendu se jede celou stopáž - sex, vulgarity, kritika politiky a církve, dokonce ani ožehavé téma sporů na Blízkém východě nezůstane ušetřeno. Hned pochopíte, proč animák dostal přísný rating R. Zároveň ale použité vulgarity nejsou samoúčelné a pod nánosem nechutných vtípků se skrývá chytrý odsudek předsudků a lidské hlouposti. A otevřený divák si ho jistě všimne.

Úspěšné první týdny v kinech ukazují, že infantilních dospělých je dost na to, aby na sebe tenhle úlet vydělal. A to i díky nízkému rozpočtu, který se podařilo udržet na necelých 20 milionech dolarů. Vizuál přesto vypadá k světu a je zcela funkční, pixarovsky vymazlené výjevy zde ovšem nečekejte. O technickou stránku jde ale až v poslední řadě. Samotného Rogena fanoušci uslyší i v hlavní roli prozíravého párku jménem Frank, dobrotám kolem něj pak propůjčili hlasy další spřízněné duše - třeba James Franco, Jonah Hill, Paul Rudd, Kristen Wiig, ale taky Edward Norton či Salma Hayek. Slušná sestava.

Ve zdánlivě střízlivé stopáži (89 minut) se však ukazuje, že víc by tomuhle tématu slušela středometrážní délka. I přes neutuchající kadenci frků se některé scény docela vlečou a zamrzí i částečně nevyužitý potenciál u některých potravin. To jsou ovšem jen docela malé vady na perverzní kráse Buchet a klobás. Pokud vás trailery navnadily, tak se budete radovat, film totiž dokáže nasazenou laťku udržet. A to není vůbec málo.

Povedená nekorektní zábava, u které se dočkáte přesně toho, co jste čekali. Občasná roztahanost je bez problémů zahlazena přívalem sprostých vtipů a drsné jízdy, které jsme neviděli snad od filmového South Parku. A to už je pěkných pár let.

7/10

Buchty a klobásy

14.03.2016 | USA, Kanada