Recenze: Falešní poldové

Recenze: Falešní poldové | Fandíme filmu
Sehraná seriálová dvojka, Jake Johnson a Damon Wayans Jr., blbne na filmovém plátně v policejních převlecích, ale moc dlouho jí to nevydrží.

Dva chlápci na prahu třicítky (Jake Johnson a Damon Wayans Jr.) zjistí, že jejich životy nesměřují absolutně nikam. Když se ale vydají na náhodný večírek v převlečení za policisty, nikdo je nepozná a otevře se jim spoustu možností k balení žen a vtipnému blbnutí. I proto se rozhodnou v maškarádě pokračovat dál.

V prvé řadě je třeba zatleskat lidem, kteří k Falešným poldům střihali trailer . Sice se dopustili esenciálního trailerového hříchu, když do svého díla vložili všechny nejlepší scény filmu, ale zároveň lákali na úplně jinou, mnohem zábavnější a odvázanější komedií. Neboli to, čím jsou Falešní poldové zhruba ve své první půlhodině, a poté se odhalením nezajímavé ústřední zápletky přemění v béčkovou kriminální komedii. Nestává se tak často, že by nějaký film tak silně dával najevo, že by byl mnohem lepší, kdyby kompletně odstřihl výstavbu a vývoj příběhu.

Jake Johnson a Damon Wayans Jr. jsou velmi sympatická dvojka sehraná z celkem povedeného komediálního seriálu New Girl. Jejich komediální chemie je instantní už po dvou minutách filmu. O to víc zamrzí, že jejich poflakování a blbnutí v úlohách poldů skutečně zabírá jen zhruba třicet minut stopáže. Z té pochopitelně pocházejí nejvtipnější scény filmu, jako nachytání mladíků s marihuanou, zneužívání policejní sirény nebo přispěchání k hlášení o domácím násilí. I v osobních rovinách postav to ale v počátku není špatně rozjeté – Johnsonovi bez problémů sedne role magora hledajícího životního poslání, stejně jako Wayansovi role ňoumy tajícího před svou milou, že není skutečný polda.

A ani by příliš nevadilo, že obě charakterové roviny směřují přesně tam, kam směřují ve většině novodobých amerických komedií. Nejmarkantnějším problémem zůstává trochu odfláknutá a nepříliš vtipná druhá polovina, kde se Falešní poldové snaží o třetí Mizery, ale spíš připomínají pokračování Policajtů na baterky. Nad chatrnou zápletkou je lepší vůbec nepřemýšlet, když ale dochází komediální síla i dosud funkční ústřední dvojce, tak nám už nezbývá nic jiného. Především je ale spoustu času na přemýšlení, proč se takhle brilantní námět přetavil v místy vyloženě nezábavnou akční taškařici.

Falešní poldové měli zůstat u toho, co dělají nejlépe. U scén, ve kterých si Jake Johnson a Damon Wayans střílí z kolemjdoucích, zneužívají své „pravomoci“ a nemají absolutně žádné zábrany. V této poloze totiž oba herci ukazují často neskutečný smysl pro improvizaci a role zmatených flákačů jim oběma sedne náramně. To teprve když se přejde ke skutečnému příběhu, tak je celé kouzlo filmu pryč.

Falešní poldové jsou nevyváženou komedií, z níž budete v jednu chvíli umírat smíchy a o deset minut později pečlivě sledovat pohyb ručiček na hodinkách. Škoda, že výborný námět kompletně vysaje povedený úvod a pro zbylou hodinu už zbude jen pár mizerných převlekových gagů a nezajímavých přestřelek. Alespoň, že komediální duo z New Girl je sympatické i v těch absolutně nejslabších momentech.

5/10