Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším

Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 47 obrázků
Reportáž z doposud nejrozsáhlejšího ročníku Comic Conu Prague.

Začátek kalendářního jara se v posledních několika letech nese ve znamení popkultury. Již třetím rokem po sobě, a celkově popáté, se totiž v dubnu konal Comic Con Prague, největší popkulturní výstava u nás. Letošní jubilejní pátý ročník byl doposud tím největším, a stejně jako předchozí roky jsme na něm nechyběli. Pořadatelé tentokrát slibovali obsáhlejší program, nové hvězdné hosty a také nové instalace. I díky tomu se oproti minulým ročníkům akce konaná v pražském O2 Univerzu rozšířila také do hlavní „koncertní“ haly.

Nechyběla tradiční filmová expozice přímo naproti hlavnímu vchodu. Ta měla především připomenout blížící se film Ghostbusters: Frozen Empire, a tak se na místě rozdávaly i reklamní předměty k tomuto filmu. V celé jeho kráse si pak mohli návštěvníci prohlédnout ikonický Ectomobile (viz. galerie). Ani společnost LEGO nezahálela, a kromě soch s tématem Star Wars, se pochlubila obří čtyřtunovou a téměř třímetrovou sochou Bowsera, se kterou se mohli návštěvníci vyfotit. Socha měla navíc zabudované pohybové a zvukové elementy, takže pro fanoušky kostiček se jednalo o povinnost. Hned naproti pak měla velkou výstavku Armáda České Republiky, která se Comic Conu účastnila poprvé. Přehlídka vojenské techniky přilákala opravdu spoustu zvědavců, kteří se fotografovali s nespočtem zbraní či s vojenským terénním vozidlem.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague 2024

Kromě těchto vizuálně výrazných expozic však svoje umění měli možnost vystavit i drobní umělci, jejichž stánky zaplnily Artist alley v prvním patře. Nechyběly ani stánky známých cosplayerů, kteří se sjeli do Prahy i z Francie či Švýcarska. Blízko nich pak sídlili hosté z řad autorů a komiksových výtvarníků, se kterými byla šance prohodit pár slov a prohlédnout si jejich nejnovější díla. A zmínit musíme také velkou nákupní zónu, kde jste mohli v nespočtu stánků zakoupit filmový i seriálový merch, ale také knihy, komiksy či zahraniční dobrůtky. Tímto zdravíme komiksový obchod HERO Comics, jehož ochotná a příjemná posádka nám ochotně zapózovala na fotografii.

Mezi nejvýraznější komiksové hosty se tento rok zařadili Mike Carey (série Lucifer, Hellblazer, X-Men), Darick Robertson (The Boys, Punisher MAX, Fury) nebo polští autoři komiksového Zaklínače Bartosz Sztybor a Przemyslaw Truściński. Z českých autorů jste si mohli již tradičně poklábosit s Danem Černým a Nikkarinem.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague 2024

Samozřejmě nechyběli ani hvězdní hosté, kterých pořadatelé slibovali v rámci jubilejního ročníku spoustu. Finální line up pak potěšil především fanoušky seriálové tvorby. Za Červeného trpaslíka dorazili Chris Barrie a Craig Charles, jenž navíc páteční účast okořenil vlastní DJ show. Za Stargate: Atlantis se účastnil trojlístek seriálových doktorů Paul McGillion, David Hewlett a David Nykl, který si návrat do Česka patřičně užíval. Dále se v Praze objevil nestárnoucí Patrick Duffy, hvězda seriálů Dallas a Krok za krokem. A v neposlední řadě současnou seriálovou tvorbu reprezentovali Emily Swallow, Tait Fletcher a Brendan Wayne, kteří hrají stěžejní role v The Mandalorianovi.

Sérii Star Wars pak reprezentovalo ještě jedno jméno, a to Anthony Daniels alias ikonický droid C-3PO, jediný herec, který se podílel na všech dvanácti dosavadních Star Wars filmech. Velké oblibě návštěvníků se pak těšil také Kevin Sorbo, představitel seriálového Herkula z devadesátých let, nebo Michael Ironside, jenž se objevil ve spoustě vedlejších rolí slavných akčních velkofilmů (Hvězdná pěchota, Total Recall, Top Gun). Českou republiku tentokrát reprezentovali Václav Vydra ml., Miroslav Donutil či Jiřina Bohdalová.

V Praze se tak objevilo hodně ikonických jmen, i přesto jsem osobně čekal trochu víc. Na to jaké zázraky pořadatelé slibovali chybělo nějaké větší současné filmové jméno. Tím mohl být britský herec Warwick Davis, jenž se nejvíce proslavil ve filmové sérii Harry Potter, ve Star Wars a fantasy Willow, ovšem on ani jeho syn Harrison Davis nakonec na poslední chvíli z osobních důvodů nedorazili. To sice pořadatelům vyčítat nejde, ovšem akce tím bezpochyby utrpěla.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague 2024

Zúčastnil jsem se pátečního programu, který se na hlavní stagi zdál na první dobrou poněkud slabší oproti předchozím ročníkům. Nakonec však obě besedy předčily moje očekávání. Nejprve se podělil o nespočet historek Patrick Duffy, který se rozpovídal například o tom, jak dostal role v seriálech Dallas nebo Krok za krokem. Velmi zajímavé pak bylo jeho povídání o náročném natáčení Man from Atlantis. Duffy vzpomínal na to, jak se připravoval na roli zadržováním dechu, nebo na natáčení v ledové vodě, ve které ho zahřívalo pouze když si do ní ulevil jeho seriálový mazlíček tuleň.

Druhá velká beseda pátečního programu byla s herci ze Stargate: Atlantis, a bylo vidět že herci jsou velcí přátelé i po letech. Paul McGillion, David Hewlett i David Nykl se co chvíli slovně popichovali, díky čemuž byla show velmi zábavná. Nechyběl nespočet historek z natáčení a také porovnávání, kdo je vlastně lepší seriálový doktor. Zahraniční herci dostali od Davida Nykla lekci Českého jazyka, a po letech se dozvěděli co vlastně v seriálu říkal (Nykl ztvárnil v Atlantis postavu českého vědce Radka Zelenky, který často pronášel české repliky dle svého vlastního uvážení). Pobavila také soutěž o nejlepší skotský přízvuk, kterou překvapivě vyhrál dle názoru diváků David Nykl.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague 2024

Kromě hlavního programu však nechyběla ani spousta fanouškovského programu. K dispozici bylo hned jedenáct tematických místností, ve kterých se celý den střídali přednášející na různá témata. Osobně jsem navštívil přednášku o nejlepších současných seriálech v rámci Serial Killer Line, kterou provázeli zástupci stejnojmenného festivalu. Přednáška překvapivě nebyla o americké tvorbě, ale hlavně o té evropské. Dramaturgyně festivalu Táňa Zabloudilová představila hned několik zajímavých seriálů pocházejících z Ukrajiny, Norska či Rumunska.

Následně jsem se přesunul do Game Line, kde nám profesionální ilustrátorka a grafička Jana Kiliánová prozradila jak na kvalitní character design. Povídání se zaměřovalo především na herní postavy, ale styčné body by se daly bez problému aplikovat i na filmovou a seriálovou tvorbu.

FandimeFilmu.cz
Comic Con Prague 2024

Poslední návštěva mířila na povídání s autory Zaklínače, konkrétně toho komiksového a herního. Przemyslaw Truściński je autorem hned několika komiksů s Geraltem z Rivie, jeho kolega Bartosz Sztybor má pak kromě Zaklínače na svědomí také scénář ke komiksovému a seriálovému Cyberpunku, a zároveň je narrative director v polském studiu CD Projekt RED. Pánové hovořili o tvorbě komiksového Zaklínače, jak přistupovali k tvůrčímu procesu a v čem vlastně spočívá úspěch který zažívá u nás i v zámoří. Na můj skromný dotaz, zda se náhodou nechystají nějaké další seriálové projekty kolem Cyberpunku, jsem bohužel dostal nejasnou odpověď. Jak ale zní nepsané pravidlo, když se o něčem nesmí mluvit, pravděpodobně se něco chystá.

Nakonec tak pátý ročník Comic Conu Prague i přes drobnější výtky nezklamal. Nepříjemnosti jako odřeknutí účasti některými herci či tvůrci se bohužel neděje jen u nás, a těžko z toho pořadatele vinit. Co se programu a rozsahu akce týče, jednalo se bezpochyby o největší ročník, a je evidentní, že o akci je stále větší a větší zájem, čemuž odpovídá i snaha pořadatelů přinášet další a další programové novinky. Další ročník této největší popkulturní akce u nás tak budeme i nadále vyhlížet s velkým nadšením.

Rozhodně také zavítejte dolů do galerie, kde na vás čeká několik desítek fotek přímo z místa konání.

Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu Reportáž: Pátý ročník Comic Conu Prague byl zatím tím největším | Fandíme filmu