Recenze: Gauguin

Recenze: Gauguin | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 6 obrázků
Vincent Cassel se ve francouzském životopisném dramatu převtělil do postavy známého bohémského malíře. Výsledek dopadl podle očekávání.

Jedinou, zato však velmi zásadní vadou na kráse Delucova díla je podprůměrný scénář. Dějově Gauguin vůbec ničím nepřekvapí. Příběh je prostě od začátku do konce tuctová a snadno předvídatelná love story. O natolik kontroverzní osobě, jakou Paul Gauguin bezesporu byl, se dal natočit daleko výraznější a hlavně provokativnější film. Tvůrci navíc opomíjejí řadu významných historických skutečností. Zcela vynecháno je například malířovo onemocnění syfilidou, jež velmi ovlivňovalo Gauguinův charakter, častá účast v hospodských rvačkách nebo bouřlivý přátelský vztah s jiným výtvarným velikánem Vincentem van Goghem (ten byl sice v době filmových událostí již po smrti, ale přesto, nemohli jej postavy alespoň zmínit v nějakém dialogu). Scenárista se rovněž nijak nezatěžuje faktem, že reálné Tehuře bylo v době jejího milostného poměru se slavným umělcem pouhopouhých třináct let, což je podle mě rovněž důležitá informace, co staví Paulovu lásku k nevinné dívence do úplně jiného světla. Nebo snad filmaři nechtěli starého francouzského mistra zbytečně hanit?

Gauguin je kvalitně zpracovaným životopisným snímkem s překrásnou kamerou a dominujícím hereckým výkonem Vincenta Cassela, který nikoho neurazí a určitě potěší všechny obdivovatele proslulého francouzského malíře. Kvůli jednoduchému a nikterak výjimečnému příběhu se však divákovi velmi rychle vypaří z hlavy a více než jednou se na něj s největší pravděpodobností nikdo nepodívá.

6/10

Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu Recenze: Gauguin | Fandíme filmu