Recenze: Justice League

Recenze: Justice League | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 6 obrázků
Podařilo se nakonec frankensteineovskou produkci zachránit a dočkali jsme se důstojné superhrdinské týmovky?

„DCčková verze Avengers“ vráží do kin. Po rozpacích a patáliích, které provázely natáčení, nás teď všechny zajímá jediné - rozjede Liga spravedlnosti motor DC do správných otáček, nebo ho jen svou snahou "uchlastá?"

Justice League je již pátým snímkem z filmového DC Universa a zároveň třetím filmem režiséra Zacka Snydera, známého pro jeho komiksové adaptace. Vše to začalo před čtyřmi roky Mužem z oceli, který byl sice trochu rozporuplně přijímán, ale zásadních výtek zatím nebylo mnoho a nakonec se prozatím jedná o pravděpodobně divácky nejúspěšnější Snyderův komiksový počin z filmového vesmíru DC. Když nám poté za tři roky Zack dodal Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti, fanoušci se rozdělili na dva tábory - jedni milovali skvělou komiksovost snímku, druzí odsuzovali zmatečnost děje a všeobjímající depresi.

V mezičase jsme také koutkem oka zhlédli lehce odfláklou Suicide Squad Davida Ayera a plnými doušky si poté vychutnali Wonder Woman od Petty Jenkins, která si zatím užívá označení nejzdařilejšího DC filmu aktuálního provázaného světa. A tady se pomalu dostáváme do listopadu 2017, kdy se Justice League konečně dostává do kin. Po osobní tragédii Zacka Snydera ji dokončil Joss Whedon (Avengers, Avengers: Age of Ultron), který se podílel také na scénáři.

Batman, který díky Supermanovu nesobeckému činu znovu nabyl víru v lidskost, cítí povinnost zachránit svět před hrozbou, která se na něj žene. Lex Luthor, který si v předchozím příběhu zahrával se silami většími než on sám, totiž na lidstvo přivolal něco, s čím nikdo nepočítal. Města po celém světě a nejenom našem, se hemží monstrózními paradémony, pátrajícími po tzv. Mother boxech pro svého pána, mimozemského dobyvatele Steppenwolfa. Proto je třeba vypátrat další hrdiny, pokusit se je přemluvit ke spolupráci a postavit se společnému nepříteli.

Zajímavý produkt dvou režisérů,“ to jsou slova Bena Afflecka, hodnotící rozdělení Justice League mezi potemnělého Zacka Snydera a uvolněného Josse Whedona. Bylo-li zajímavým myšleno, že snímek působí v první polovině značně nesourodě a jednotlivé sekvence se stylově liší a vesměs je neprovází žádné silné společné téma, pak byl film jednoznačně velmi zajímavým. Ono když se na jednotlivé části v tomto úseku příběhu, zkusíte podívat jako na jednotlivé krátké "epizody", působí většina velmi zdařile, a pokud jste je už neviděli v přehršli sneek-peeků a trailerů, zaujmou a někdy i pobaví. Svůj účel ale úplně nesplní a na konci první části filmu zůstanou buďto neznalí diváci stále bez kontextu a nebo to zkušení komiksáci budou vnímat jako ztrátu času či příliš zjednodušené originy jednotlivých nových postav. Justice League se totiž také samozřejmě potýká s faktem, že více než polovina hrdinů ještě nemá svoje sólovky a tak je potřeba uvést je scénu rychle, stručně, levně. To však v celkovém dojmu působí až moc uspěchaně a není možné zajistit dokonalou soudržnost.

V druhé polovině se film konečně dostane do fáze, kde se příběh spojí a začíná mít trochu tempo. Nechci tady tvrdit, který z režisérů za druhou půlku může (já z ní z nějakého důvodu cítil Whedona), ale hodně akční druhá půlka zkrátka předvedla lepší výkon, než úvodní koktejl, který skutečně působí jako mix dvou režisérů. Příběh se pak konečně docela příjemně vyvíjí, i když stále poměrně krkolomně. Celkovému dojmu nakonec uškodilo, krom nesourodosti, i předčasné zakončení děje. Snímek ve Vás totiž zanechá po poslední scéně zvláštní prázdné místo, které by chtělo zaplnit, avšak nic nepřijde. Myslím si, že kdyby bylo filmu dopřáno pozvolnější tempo a tak hodina stopáže navíc, mohla Justice League zanechat podstatně ucelenější dojem.

Z postav a herců mne nejvíc oslovil Cyborg (Ray Fisher), z něhož jsem měl původně vlastně největší strach, nicméně v celkovém pohledu byl příjemným překvapením. Zklamáním byl naopak Bary Allen aka The Flash (Ezra Miller), který podle mne až moc tlačí na pilu a i přes moje počáteční nadšení si mne zkrátka neudržel. Ben Affleck (Batman) a Jason Momoa (Aquaman) byli velmi průměrní. Gal Gadot (Wonder Woman) nebyla tak roztomilá jako ve Wonder Woman, ale měla pár hezkých chvilek.

Film slibující velmi mnoho, ale dodávající mnohem méně. Nesoudržnost a uspěchanost, jsou hlavní mínusy. Rozdíly mezi režiséry jsou znatelné a občas si vzájemně bourají strukturu celého filmu. Mnoho toho bylo vyzrazeno již v trailerech a sneek-peecích, kterých bylo zbytečně moc. Herecké obsazení mne neučarovalo, vysloveným zklamáním byl ale naštěstí jen přehrávající Ezra Miller. Komiksové a akční scény byly vyřešeny pěkně a jedna z věcí co u DC fakt umí jsou easter eggy, kterých bylo málo, ale zase se povedly. Komiksový fanda si zkrátka svoje najde, sešity nepolíbení diváci by však mohli hodnotit ještě přísněji.

Jo a první potitulková scéna není nic moc.... ale na tu druhou si radši vezměte kardiostimulátor!!!

6/10

Justice League

17.11.2017 | USA
Akční, Sci-Fi, Dobrodružný, Fantasy

Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu Recenze: Justice League | Fandíme filmu