Recenze: Zabiják & bodyguard

Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu
Summit Entertainment
Zobrazit dalších 5 obrázků
Samuel L. Jackson a Ryan Reynolds řádí v akčním buddy movie.

Ryan Reynolds několik let neúnavně tlačil do produkce Deadpoola v nekompromisní podobě, jakou si ten krvavý komiksový hláškař zaslouží. Když se mu to konečně povedlo, byly z toho obří tržby a malá revoluce v holywoodském přístupu k drsnějšímu eRkovému ratingu. Ještě před (právě natáčeným) druhým dílem si Reynolds dal menší buddy movie se Samuelem L. Jacksonem.

Michael Bryce (Reynolds) je špičkovým bodyguardem, jenž dostane za úkol bezpečně dopravit nájemného vraha Daria Kincaida (Jackson) do Haagu, aby mohl svědčit u Mezinárodního soudního dvora proti východoevropskému diktátorovi (Gary Oldman). Nesourodá dvojice musí zvládnout zabijáky, zkorumpované vládní agenty a pokud možno se nepozabíjet navzájem.

Zabijákovi & bodyguardovi ohromně svědčí eRková přístupnost, jednak si Sam Jackson zase jednou dosyta užije své motherfuckování a jednak se film nemusí krotit ani v akčních scénách. Reynolds je tady sice po z řetězu utrženému Deadpoolovi zase jednou za „toho normálního“ oproti živelnému Jacksonovi, ale bez toho by dynamika jejich vztahu nefungovala. Ona vlastně půlka obsazení hraje mírně přepálené postavy, ale ono to nakonec není na škodu, ať už u šíleného Kincaida a jeho manželky (Salma Hayek) nebo u Oldmanova záporáka.

Po plakátovém parodování Osobního strážce s Kevinem Costnerem se hodně hláškuje i v samotném filmu a až překvapivě velké procento vtipů jde do černého. V akčních scénách se sice nekonají blockbusterové vizuální orgie z Rychle a zběsile ani promakaná choreografie soubojů z Johna Wicka, takové ambice tu ale ani nebyly. Ostatně za relativně nízký rozpočet se toho nakonec pořídilo docela dost – nemálo přestřelek i bondovská honička s motorovým člunem, u kamery a střihu zase občas prokouknou zajímavé nápady. Tomu všemu pomáhá i stylový bluesrockový soundtrack.

Kromě akce a komedie se stíhá ještě i jednoduchá, ale v rámci možností docela funkční romantika (další styčná plocha s Deadpoolem s jeho poselstvím „počítá se to, co je uvnitř“). Kincaid má proti sobě temperamentní Soniu, Michael si zase hledá cestu ke ztracené lásce v osobě agentky Interpolu Amelie v podání charismatické Elodie Yung (Elektra ze seriálového Daredevila).

I tak ale Zabiják & bodyguard není přímo výborný film, na to má až příliš těžkopádný první akt a smysluplnost jeho scénáře vyžaduje přimhouření oka. Novodobá klasika z něj nebude, jako lehký letní film ale funguje bez problému.

7/10

Zabiják & bodyguard

18.08.2017 | USA
Akční, Komedie

Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu Recenze: Zabiják & bodyguard | Fandíme filmu