Recenze: Wonder Woman

Recenze: Wonder Woman | Fandíme filmu
Warner Bros.
Zobrazit další 2 obrázky
Nejslavnější dámská superhrdinka si získala srdce mnoha fanoušků a my chválíme rovněž.

Po Sebevražedném oddílu tady máme v pořadí čtvrtý film ze stáje DC. Propojený vesmír, který v roce 2013 odstartoval Muž z oceli se nám zase o kousek rozrostl. A je nutno uznat, že tady ten růst není nijak bolestivý a Wonder Woman si v tomhle směru zasluhuje velkou pochvalu. U Warnerů to byl odvážný pokus dát superhrdince vlastní film, jejich risk se ale vyplatil. Snímek už celosvětově utržil přes sedm set milionů dolarů a ani se na něj nesneslo tolik kritiky jako na předchozí dva tituly z DCEU. Proto doufám, že díky téhle vlaštovce budeme v budoucnu vídat na filmovém plátně více hrdinek než bylo dosud obvyklé, protože stejně jako jejich kolegové, mají rozhodně i ony co nabídnout.

Stejně jako u většiny podobných filmů, jsme se i tady dočkali zrození hrdiny, tedy hrdinky. Ostrov Themyscira, kde se s chrabrou bojovnicí setkáme je nejen z hlediska malebného prostředí učiněným rájem a z fleku byste na to místo vyrazili strávit dovolenou. Zápletka se dává do pohybu ve chvíli, kdy se do moře zřítí britský špion Steve Trevor a vsadil bych se s vámi o co chcete, že kdyby jej nevolaly povinnosti, zaručeně by ve společnosti Amazonek zůstal do smrti. Válka ale nepočká, a proto se Diana vydává se svým prvním mužským spojencem tam, kde zuří a pokusí se ukončit konflikt tím, že zabije jeho strůjce, boha války Área.

Od Gal Gadot jsem si v Batman vs. Superman sliboval hodně, ale věděl jsem, že to nebyl její film. Přesto se jí na něm podařilo zanechat pozitivní otisk. Ve Wonder Woman už izraelská herečka nehraje druhé housle. Její jméno je v titulcích na prvním místě a se svou rolí se vypořádala statečně. Její Diana je okouzlující, zamilujete si jí, fandíte jí a sdílíte její smutné chvilky. Rozhodně Gadot není žádným castingovým přehmatem a s pomocí Chrise Pinea dokáže utáhnout celou stopáž, s jejíž délkou jsem neměl problém. Její naivní představa o světě lidí, do něhož čerstvě vkročí je roztomilá, ale sama na vlastní oči rychle zjistí, jaký ten svět doopravdy je.

Stejnou trefou do černého je i Pine v roli sympatického špiona se srdcem na správném místě. Z dialogů mezi ním a Gadot tak pramení legrační scénky, ale dojde i na ty emočně vypjatější. Asi nejvíc na mě zapůsobila pasáž v zákopech, kdy se Steve pokouší Dianě vysvětlit, že zachránit každý lidský život je prostě nemožné a ona se profiluje jako skutečná hrdinka, když jí to nedá a musí se o nemožné alespoň pokusit.

Bez podpory by to nešlo a proto dvojici v cestě za splněním úkolu doprovází herec, sniper a indiánský pašerák, kteří tu mají svoje místečko, ale ve srovnání s ústřední dvojicí se nacházejí v jejich stínu. To samé se dá říct i o postavách na druhé straně barikády, kde je v popředí Danny Huston jako prohnilý německý důstojník. Bohužel jako záporák moc neosloví. O něco zajímavěji se tváří zjizvená doktorka Poison, která se snaží vyvíjet vražedný plyn, ale ze všeho nejvíc nakonec možná zapůsobí to, jak film naznačuje, že potenciál konat zlo dřímá v každém člověku.

Velké akční scény jsou v celém snímku celkem tři. Akce není špatná a střetnutí Amazonek s německými vojáky v úvodu má své kouzlo. Čím více postupujeme v dějství vpřed, tím víc také přibývá počítačových triků. Amazonka se někdy změní v digitální dvojnici, aby byla mrštnější nebo někam doskočila, což může diváka vytrhnout ze soustředění, protože trik je opravdu vidět. Ovšem takové případy najdeme i konkurence. Zato finále bych úplně nenazval digitálním gulášem jako v BvS. Když se Diana pustí do střetu proti Áreovi, čiší z toho pohlcující osudovost a s napětím jsem sledoval, jak se z ní definitivně stává superhrdinka, kterou zbožňují celé generace fanoušků.

Trailery nelhaly. Wonder Woman nabízí tak příjemný zážitek, jaký jsem očekával. Skvělá chemie mezi ústřední dvojicí film táhne kupředu a absenci dnes již typické temnoty jsem v tomhle DC filmu fakt neřešil, jde to i bez ní a možná to tak bylo lepší. Na některých místech má snímek mouchy - jak už jsem říkal, záporáci by mohli být výraznější a akce by měla být o stupínek výš, ale určitě se nejedná o žádné zklamání. Režisérka Patty Jenkins si poradila se superhrdinským blockbusterem opravdu obstojně a nejde se než těšit, co Wonder Woman nabídne v chystaném pokračování.

8/10

Wonder Woman

25.05.2017 | USA