Recenze: Game Over, Man!

Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu
Zobrazit dalších 5 obrázků
Streamovací kanál Netflix přináší akční komedii, která má být vtipnou variací na Smrtonosnou past. Má smysl ji vidět?

Videoslužba Netflix se rozhodně nebojí dávat šanci mladým a neprověřeným filmařům. Důkazem toho je i její nový projekt Game Over, Man!, který je na zmiňované internetové televizi k vidění od 23. 3. 2018. Akčně-komediální snímek je celovečerním filmovým debutem pro amerického režiséra Kylea Newachecka a scenáristu Anderse Holma, tedy tvůrčí tým, jenž stojí za seriálem Workaholics. Zaslouží si diváckou pozornost?

Game Over, Man! je v podstatě takovou sebe parodickou teenage-verzí kultovní Smrtonosné pasti. Zápletku obstarává trojice mladých hotelových poslíčků v podání Adama DeVina (Ladíme!, Stážista), Blakea Andersona (Skautův průvodce zombie apokalypsou) a samotného autora scénáře Anderse Holma. Jedná se o klasické losery, co nemají peníze ani přítelkyně, dělají mizernou práci, která je nebaví a když se zrovna nesjíždějí lehkými drogami, sní o tom, že jednou vytvoří vlastní videohru a vydělají balík. Jejich životy však jednoho večera obrátí vzhůru nohama nečekaná událost. Hotel, v němž hlavní hrdinové pracují je přepaden skupinou nemilosrdných teroristů. Ozbrojenci obsazují rozlehlou budovu a berou si většinu přítomných hostů jako rukojmí. Jedinými, kdo může ke všemu odhodlané zločince zastavit jsou právě naši povedení poslíčci…

Newacheckův snímek si nehraje na žádné vysoké umění a hned od úvodní minuty dává otevřeně najevo, že jeho cílem je především diváka pobavit. S tím však přichází hlavní kámen úrazu celého díla. Tvůrci totiž sázejí na hodně nekorektní pubertální humor, jenž ne každému sedne. Je to jako kdybyste vzali ty nejnechutnější a nejoplzlejší scény z filmů Sachy Barona Cohena a smíchali je dohromady. Násilím, vulgárními výrazy a mužskou nahotou se zde nijak nešetří čili pokud vám tenhle druh zábavy vadí, raději přepněte na jiný program. A naopak, jestli se zasmějete při pohledu na explodující hlavy či uříznuté genitálie, klidně se na Game Over, Man! podívejte. Já se bohužel počítám mezi jedince, kteří z podobných filmů dávno vyrostli, a proto mi drtivá většina hlášek a gagů nepřišla vůbec vtipná, což je u snímku, co měl být primárně komedií, velký problém.

Dalším zádrhelem je chatrný scénář. Film má hodně jednoduchý přímočarý děj a skládá se téměř výhradně ze směsice akčních a groteskních scének. Nedočkáme se žádného příběhového zvratu. Všechny postavy se chovají jako absolutní idioti, takže snad ani nemá smysl klást si logické otázky, na které autoři nedávají žádné odpovědi (Z jakého důvodu se poslíčci pokoušejí o vlastní amatérský plán na likvidaci zloduchů? V každém hotelovém pokoji je přece telefon. Jak to, že do budovy nevpadne policejní komando, ačkoli střelba ze samopalů musí být slyšet na kilometry? Proč teroristé zbytečně zabíjejí rukojmí, když je jejich cílem jenom ukrást nějaké peníze?).

Příliš to nezachraňují ani povětšinou neznámí herci. Ústřední trojice mi přišla extrémně nesympatická a vlastně jsem při sledování neměl vůbec chuť držet jí palce, aby dosáhla svého. Hlavní záporák (Jamie Demetriou) postrádá jakékoli charisma a jeho motivace je slabá. Ze známějších tváří se objeví pouze Daniel Stern (zlodějíček Marv ze Sám doma), toho tu ovšem patrně nikdo nepozná. Některé fanoušky možná potěší drobné cameo-role hudebních a televizních celebrit (Shaggy, Steve-O), to je ale tak nějak všechno.

Pochvalu si překvapivě zaslouží slušně natočené akční sekvence. Rvačky a přestřelky jsou v rámci omezeného rozpočtu celkem nápaditě udělané a plní svůj účel na výbornou. Zejména díky nim a přijatelně dlouhé stopáži (101 minut) se tento film dá dokoukat až do konce bez vážnější újmy na duši. Hlavně doufám, že na nás pánové tvůrci (vzhledem k náznaku v úplném závěru) nechystají další pokračování. Napodruhé bych s nimi už tuhle jízdu pravděpodobně neabsolvoval.

Letošní produkce Netflixu je zatím opravdu bídná. Game Over, Man! je zoufale nevtipný slepenec nevkusných a přehnaně násilných scén. Nad vodou jej drží pouze solidně natočené akční pasáže a rychle odsýpající děj. O nějaké poctě Smrtonosné pasti nemůže být ani řeči. Pokud si libujete ve fekálním humoru, klidně si hodnocení o pár stupínků zvedněte. Pro ostatní bude tenhle snímek jen ztrátou času.

4/10

Smrtonosná past

15.07.1988 | USA
Akční, Thriller

Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu Recenze: Game Over, Man! | Fandíme filmu